Talán most van már egy hete, hogy elkezdődött az iskola. Mondanom sem kell, hogy mivel a péket, és a gimit egyszerre csinálom, így ez nagyon nehéz.
Hétfőn ráadásul olyan szinten ütközik a két suli, hogy a pék gyakorlat jó részén, ami fontos, nem tudok ott lenni.
Megmutatom nektek a gimis, és a pékes órarendemet, csak hogy lássátok, mennyire is vagyok betáblázva.

A gimnáziumos órák hétfőn, szerdán és csütörtökön vannak, ahogy tavaly. Negyven percesek, mindegyik fél négytől kezdődik, és nyolcig tartanak.
Ezzel szemben a pékesek azok minden hétköznap vannak, negyvenöt percesek, viszont szerdán van nulladikom, ami az első óra.
Tehát akkor nem 8:10-kor kezdődnek az óráim, ahogy a hét többi napján, ami már a második óra – bár mégis nulladik a neve, hanem 7:15-kor.

 

Gimi

Hétfő
Magyar, magyar, magyar, töri, töri, töri, emberismeret
Szerda
Természetismeret, biológia, informatika, matek, matek
Csütörtök
Matek, matek, angol, angol, angol, angol

Pék

Hétfő: 2.óra 9.05 Siptechn. 3. óra 10.05 Siptechn. 3. óra 11.10-11.55 Gfogyvé.dism. Ebéd? 6-9óra 12.05-kb.15.30 szakmai gyakorlat (összevont órák)
Kedd: 2-6 óra 8.10-12.50 szakmai gyakorlat 7. óra 13.00-13.45 Testnevelés
Szerda: 1. óra 7.15-8.00 matematika 2. óra 8.10-8.55 Angol 3-7 óra 9.05-13.45 szakmai gyakorlat 8.óra 13.55-14.40 osztályfőnöki
Csütörtök: 2.óra 8.10 társadalmi ismeretek 3.óra 9.05-9.50 testnevelés 4.óra10.05-10.50 magyar 5.óra 11.10-11.55 matek 6.-7.óra 12.05-13.45 Sz.gépek 8.óra úszás
Péntek: 2.óra 8.10-8.55 angol 3.óra 9.05-9.55 mkrobio. 4. óra 10.05-10.55 sz.szám 5.óra mkörnyvéd.

Elvileg nem változott a pékes órarend, de hétfőn – még ha én magam nem is látom az ütközést a két suli között óra szempontból, biztos, hogy van.
A szakmai tárgyakra vonatkozó rövidítéseket ne kérdezzétek, mert bár ott vagyok az órákon, de egy tanár több órát is tart, amiket pedig úgy variálhat, ahogy akar, ezért nem tudom, na meg nagyon érthetetlenek számomra.
Van vmi mikrobiológia, szakmai gépek ismerete, de a többi az nekem kínai.

Egyébként tegnap hamar elkéretszkedtem a pékből, és bementem a gimibe fél négyre, ahogy kell, tizenöt perc alatt.
Ezt a mutatványomat, hogy villamosoztam, aztán metróztam, mikor láttam a telómon a tizenöt perces időt az indulásom és a megérkezésem között, alig akartam elhinni.
Mondjuk volt már fél óra, vagy épp több is az út. Most jól jött minden, bár a villamos majdnem elment előttem, mert alig hallottam, hogy ott áll.

Tehát félbehagyva persze a pék gyakorlatot, elmentem a suliba, és ott tudtam meg, miközben már vártam az osztálytársaimat, hogy ja, igazából elmarad két óránk.
Az egyik tanárnak elromlott az autója, a matektanár meg tudom is én, mit csinált.
Igen, jó látjátok, a hétfői gimis órák között nincs matek, úgyhogy ezt én se értettem, és mind a mai napig nem is értem, hogy kerül képbe a matektanár.

Na de a lényeg, hogy leghamarabb csak ötkor lett volna óránk. Néhány percig gondolkodtam, menjek-e, vagy maradjak. Végül Norbi mondta nekem telón, hogy menjek, mert igazából ő se tenne mást.
Így hát fogtam magam, és adios, visszamentem a pék suliba, vagyis hát a Vakok Iskolájába.

Nem bántam meg abból a szempontból, hogy egy sráccal és egy lánnyal, akik a végzős pékosztályból jöttek át, mivel megbetegedett a délutános tanárukk, jól elhülyéskedtem.
Még nem néztem, de szerintem fölösleges, mert tuti, hogy ezzel a bravúrommal szereztem összesen három hiányzást (két töri, és egy emberismeret), már most.
Ja, este nyolckor tényleg az kell nekem, hogy emberismeret órán legyek. De hát ez van.
Ha nem csinálnak még egy ilyet, hogy lassan kommunikálnak, akkor én sem gyűjtök több igazolatlant.
Mert ha nekem érdekem, hogy meglegyen az érettségim, akkor szerintem az iskolának az az érdeke, hogy az oda járó diákok ott legyenek az órákon, mikor kell.
Volt néhány osztálytársam, akik hajlandóak voltak várni, nekem nem volt sok kedvem hozzá.

Hogy ne csak panaszkodjak, főleg a gimire, ezért mondok jó dolgokat is.
Matekra nem kell járnom – részben sajnos, így van, mikor később kell mennem a gimibe, de van, hogy hamarabb léphetek le onnan.

Ha minden igaz, ugyanígy leszek az infóval az adatrögzítős OKJ-s bizonyítványomnak köszönhetően.
Remélem, sikerül lemeccselnem a tanárral, hogy adjon egész évre egy osztályzatot, és akkor nem kell ott lennem.
Nem azért, mert nem akarok, hisz szeretem az informatikát, de szerintem a tanár nehezen is tudna tanítani, mivel ő látósan használja a gépet, én pedig nem.
Illetve amit ott tanulnak, (szerintem) azt a tudást én már megszereztem itt.

 

Erfo

Az Erfoval kapcsolatban annyi az új fejlemény, hogy ma hívtam őket. Azt mondták, csütörtökön felhívnak, hogy megkapta-e a munkahely a jelentkezésemet. Hogy aztán mi lesz, nem tudom.
Az viszont biztos, hogy még egy jó ideig a pékbe fogok járni.
Annyira sokat agyaltam ezen az elmúlt hétvége folyamán, hogy vajon mi is, és milyen szempontokból lenne a jobb (a pék, vagy az Erfo), hogy mostanra már beletörődtem.
Furcsamód nem szomorúan, hanem nyugodtan. Mindkét opciónak tisztán látom az előnyeit és a hátrányait, amit alább röviden ki is fejtek.

Az Erfónak egyértelműen az az előnye, hogy keresek vele pénzt, mindemellett pedig az idő.
Alapul véve a hétfőt, nem lenne időpontütközés, ha sikerülne azt megoldanom, hogy nyolctól délig legyen a meló, ennél fogva nagyjából fél háromkor mennék a suliba.
A kettő között, ami a mostani helyzetben jóformán lehetetlen, kényelmesen megebédelek, teszem azt egy mekiben, vagy, ha jó a kaja a gyermekotthonban, akkor ott.
Ráadásul, ha át kell nézni valami házit még indulás előtt, akkor arra is lesz időm, aztán megyek.

Felmerülhet benned, hogy de akkor nem tudok például Emesével lenni, ha nem vagyok a pékben, és jogosan.
Mert hát sajnos elég nagy súlyú hátrány volt ez annak tükrében, hogy végül is mennyire oda vagyok érte. 🙂 Ez egészen a tegnapi napig így volt, mivel akkor megláttam a gimis órarendet.
Az ráébresztett arra a nagyszerű tényre, hogy igazából a tanulásra, és a csajozásra is van időm. Főleg, ha okosan csinálom a dolgokat.

A péknek a nagy előnye, hogy Emivel tudok lenni. Viszont az elmúlt két napban meglepődve tapasztaltam, hogy jó az osztályközösség is, úgyhogy ez is előny, de kábé ennyi is.
Rájöttem, hogy egye fene, megcsinálom a péket, mert olyan jó társaságal, mint ami most van, minden szenvedés öröm, csakhogy egyszerűen nem bírnám ki energiával.
Annyira sok lenne együtt a gimi, és a pék – az órarendből láthatjátok, mennyire, hogy rövid időn belül teljesen szétesnék.
Akkor meg valószínűleg mindkettőt otthagynám, és annak nem lenne semmi értelme. Bánhatnám egész életemre a jövőben, hogy annyira sokat vállaltam.
Ráadásul az érettségi szünetet a pékben nem tudnám sehogy se beiktatni.
Felmerült, hogy mi lenne, ha jövőre végezném el, de az már úgy szóba se jöhet.

Ennél fogva marad az ERFO, azzal technikailag jobban járok, és az életet is jobban fogom élvezni általa.

Ahogy láttátok, a pékes órarend szerint holnap nulladik matekom lesz, úgyhogy elmentem aludni, most, hogy írtam egy kisregényt.
Boldog vagyok, hogy sikerült szerintem egy vidám bejegyzéssel készülnöm – mert szerintem ez az lett. Aminek az az oka, hogy úgy tűnik, épp jól alakul az életem.

Remélem, olyan örömmel olvastad, mint amilyen örömmel én írtam.
Jó éjt neked, szép álmokat!

gimi és pék, sulikezdés, 2021

Post navigation


Vélemény, hozzászólás?